Mama Eyda: Kenangan berpuasa

30 May 2017

Kenangan berpuasa


Teks :Eida Rashid 

Hai! 
Tengok anak - anak kecil berpuasa teringat kenangan awal berpuasa.

Seingat Eida, kami adik beradik berpuasa umur 5 tahun lagi.Paling tak lupa jeles ngan adik yang beza hanya setahun, dia senyap- senyap beli keropok kat kantin masa sekolah rendah.

Apa lagi jadi tukang sibuklah, bagitau kat umi..hahaha.

Abah agak tegas, biasalah orang dulu- dulu.Selagi boleh bangun, sekolah tetap kena sekolah.Samalah dengan puasa.

Yang beshnya duit raya boleh banyak.Sapa  ponteng dia bulih duit raya sikit..kiki

Nak ponteng puasa tak leh lah umi mengajar sekolah sama.Asben lain lak dia cerita, dia mula belajar puasa tika sekoloh rendah.Tue pun curi minum air paip krikkrik

Macam- macam, anak kekgi macammana lah lak.Harapnya mudahlah.

Sekian.Selamat berpuasa uolsss

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen .. Salam ukhwah

Ya Allah..

Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;dan aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kekerasan manusia..

OUr LoVe JouRney.. Alhamdulillah..

Daisypath Anniversary tickers

My Beautiful Journey Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign