Mama Eyda: BICARALAH atas NAMA KASIH

09 November 2014

BICARALAH atas NAMA KASIH


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah akhirnya dapat juga habiskan buku yang memberi peluang saya belajar mutiara-mutiara ilmu sebagai seorang muslimah.Terima kasih kepada  pengarangnya Ustazah Noraslina Jusin.

Saya cadangkan para muslimah membaca buku ini .InsyaAllah dengan pengalaman penulis yang juga merupakan  isteri seorang yang penceramah yang terkenal di Malaysia(Ust. Zaharuddin Abd Rahman)  ini memberi idea untuk mencorakkan rumahtangga ke arah kehidupan beragama,moga dengannya  lahirnya generasi bertakwa di zaman mencabar ini.

Antara pengalaman yang dikongsi ,pengalaman menjadi seorang ibu,seorang wanita dan juga isteri.InsyaAllah saya percaya ada mutiara ilmu yang kita boleh belajar dari buku ini,lebih-lebih lagi yang sudah berkeluarga dan bakal mendirikan rumahtangga.

"Yang dipendam hapuskanlah,jangan membarah.
Yang ditangisi ,lupakanlah,janganlah dikenang.
Yang dikesali ,maafkanlah, jangan difikirkan lagi.

Inilah kunci bahagia ......

Pendamkan hanya keimanan dan ingatan  manis.
Kenangi  dengan tangisan syukur .
Semoga  cinta terus mekar dalam redha ILAHI"
(Resepi rumahtangga.)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen .. Salam ukhwah

Ya Allah..

Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;dan aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kekerasan manusia..

OUr LoVe JouRney.. Alhamdulillah..

Daisypath Anniversary tickers

My Beautiful Journey Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign