Mama Eyda: Tip berkawan yang saya paling suka

30 March 2014

Tip berkawan yang saya paling suka

Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah


Supaya orang suka berkawan dan berbual-bual dengan kita, apabila mereka mengemukakan pendapat yang kita setujui, katakan kepadanya, "Betul! Betul!"

Apabila kita tidak setuju dengan pendapatnya, angguk-angguk sahaja. Jangan cakap apa-apa. Jangan bantah. Jangan betulkan cakapnya.

Yang penting, dia mesti suka berkawan dengan kita. Lama-lama dapatlah kita pengaruhi pendapatnya.

NOTA: Kita hanya dapat mempengaruhi pendapat orang-orang yang suka berkawan dan bercakap-cakap dengan kita!

Haaaa!.... 







No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen .. Salam ukhwah

Ya Allah..

Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;dan aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kekerasan manusia..

OUr LoVe JouRney.. Alhamdulillah..

Daisypath Anniversary tickers

My Beautiful Journey Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign