Mama Eyda: Cara salam dengan ikhlas.

30 March 2014

Cara salam dengan ikhlas.

Teks:Nor Raidah Rashid

Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah

Saya tertarik dengan nota kecil tentang cara salam dengan ikhlas.
[Rasanya nota ni saya dapat tika  dengar radio.]

1-Memegang kedua-dua tangan kenalan.
2-Pastikan kita bertentang mata dengan kenalan .
3-Senyum dengan ikhlas.
4-Dalam masa yang sama kita berselawat.
5-Doakan kenalan tersebut sebelum berpisah.

Insha Allah orang akan sentiasa senang dengan kita.Muhasabah diri sendiri:,Insha Allah kita sama-sama amalkan .-MP

Aku mendengar Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam bersabda : “Barangsiapa yang suka diluaskan rizkinya dan ditangguhkan kematiannya, hendaklah ia menyambung silaturahim” [Shahiih Al-Bukhari]


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen .. Salam ukhwah

Ya Allah..

Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;dan aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kekerasan manusia..

OUr LoVe JouRney.. Alhamdulillah..

Daisypath Anniversary tickers

My Beautiful Journey Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign